Header

CIB Vlaanderen reikt dit jaar voor de twaalfde keer de Real Estate Awards uit. Met deze awards bekroont, inspireert en stimuleert CIB Vlaanderen het ondernemerschap in de vastgoedsector.

De winnaars worden bekend gemaakt op donderdag 31 mei 2018.

Jan VLIEGHE & Peter-Jan MATTHIJS

Albert Vastgoed is een netwerk van lokale vastgoedmakelaars die zich richten op de verkoop en verhuur van residentieel en bedrijfsvastgoed. Binnen Albert Vastgoed is er een centrale ondersteuning op vlak administratie, marketing, financiën, … zodat de lokale makelaar zich kan focussen op zijn kerntaak: het inkopen en verkopen van vastgoed.

Hoe is jullie ondernemersverhaal van start gegaan?
Meer dan tien jaar geleden zetten wij onze eerste stappen in de vastgoedsector. Peter-Jan had zijn eigen kantoor aan de Kust, waar ik een tijdje heb gewerkt. Later heb ik zelf een vastgoedkantoor overgenomen. Uiteindelijk hebben we allebei onze zaak verkocht om andere horizonten op te zoeken. Na enkele internationale beroepservaringen zijn we teruggekeerd naar onze grote gezamenlijke passie, vastgoed. Samen hebben we twee jaar geleden Albert Vastgoed opgericht. Albert Vastgoed is een participatiemaatschappij. Dat betekent dat wij telkens participeren en investeren in mensen waarin we geloven en die op hun beurt geloven in onze familiale waarden: Authentiek, Living, Betrouwbaar, Eén familie, Recht door zee en Transparant. Onze acht kantoren zijn ingericht als livings en onze medewerkers zijn allemaal ‘familie van Albert’. We zijn vertegenwoordigd in West- en Oost-Vlaanderen, Antwerpen en Limburg. Ondertussen hebben we ook Albert Informatica opgericht voor de ondersteuning van onze digitale marketing en website. Met originele en gedurfde marketingcampagnes – veelal met een vleugje humor – proberen wij ons te onderscheiden van de anderen.

Wat was jullie professioneel hoogtepunt tot nu toe?
Het succes van onze campagne ‘Wedden voor 1000 euro’. Wij hebben deze actie in februari van dit jaar gelanceerd. We gaan met onze klanten een weddenschap aan: als we hun woning niet binnen de zes maanden verkocht krijgen, dan krijgen ze 1000 euro van ons. Met deze campagne willen we aantonen dat we in onszelf geloven en dat we er telkens keihard voor gaan. Zo zorgen we voor een correcte waardebepaling van het onroerend goed en stellen we dit optimaal in de kijker. De campagne heeft ons niet alleen een grotere naambekendheid bezorgd, maar ook heel wat opdrachten. En tot nog toe hebben we geen enkele keer de 1000 euro moeten betalen.

Wat hopen jullie de komende jaren nog te realiseren?
We willen verder blijven groeien zonder onszelf en onze waarden te verloochenen. Daarnaast blijven we inzetten op vernieuwende marketing. Zo zullen we binnenkort het eerste immo café van Vlaanderen openen en zullen wij als eerste vastgoedkantoor op de Medina Expo in Antwerpen aanwezig zijn.

Wat is jullie ondernemersmotto?
‘Door te delen word je rijker’. Wij geloven in de talenten van elk individu en niet zozeer in hiërarchische structuren. Je werkt beter samen dan werkgever te zijn. Voor ons is een samenwerking pas succesvol wanneer het een win-win-winsituatie wordt: voor ons, voor onze partners én voor onze klanten.

Code niet ontvangen? Klik hier.